Friday, August 16, 2013

150813 (1)

Waktu rehat terpaksa ke Wangsa Walk sekejap untuk ambil kasut yang diperbaiki oleh kedai kasut.

Ceritanya, beli kasut di sebuah kedai tidak ternama. Sekadar kasut untuk jalan-jalan. Tidak sampai 100 meter memakainya, tapaknya tercabut dan saya segera memulangkannya untuk menukarkannya kepada kasut yang lain atau refund duit. Malangnya, seperti yang tertera di resit pembayaran bahawa, "Goods sold are not subject for returnable. Exchange within 3 days with receipt and good conditions...."

Bergaduh jugalah dengan penjaga kedai. Saya katakan, bagaimana saya tidak layak menukarkannya dengan kasut lain sedangkan saya beli tengah hari, tak sampai 100 meter sudah tanggal. Tentulah salah kedai. Penjaga kedai mengelak-elak dengan mengingatkan saya kepada apa yang tertera di resit. Akhirnya, dia meminta saya meninggalkan kasut itu untuk dibaiki. Saya tak ada mood, dan terus kata, 'ya'.

Ini kisah seminggu sebelum raya. Jadi, hari ini akan ambil kasut bertuah tu. Dan ingatan kepada pembeli kasut di luar sana, Semasa di kedai, sebelum membuat pembayaran, pakailah kasut itu dalam kedai dan buatlah beberapa pusingan catwalk atau ala tawaf. Kemudian, ketuk atau bantaikan kasut itu ke lantai beberapa kali untuk menguji ketahanannya. Kalau ok baru bayar.

Hihihi...

Sekian, tips membeli kasut murah.
Like · · Promote ·

No comments:

Post a Comment

Pergilah, Kekasih Hati Kami!

Allahuakbar! Demikian ketika kami mendengar khabar Bella ditidurkan selepas mengalami kesukaran bernafas minggu lalu. Namun begitu, ibunya b...