Friday, August 16, 2013

Kereta Api

Ya, berkereta api memang enak.

Tiba-tiba ... (chaiya ... chaiya)

Ini status FB saya semalam ...

Cerita tentang kereta api memang menarik. Saya lebih terfikirkan kata-kata seorang teman walaupun saya tidak berapa faham dengan perbandingan yang dia nyatakan itu. Kereta api, laju, dan akan berhenti berehat di setiap stesen.. Memulakan perjalanan semula, dan akan berhenti lagi. Ia seperti perasaan menunggu kekasih. Perlu ada momen yang menjadi 'perhentian' agar 'kereta api' tidak terlalu laju dan akhirnya susak mahu 'brek'. (Ini tafsiran saya terhadap apa yang dia kata)

Mungkin.

Dan respon di FB lain pula ceritanya. Ramai yang berkongsi cerita hindustan yang berkaitan kereta api. Mungkin sebab saya menulis 'chaiya...chaiya' di status itu. Dan Ya, kereta api boleh diumpamakan seperti kekasih. Akhirnya saya akur dengan perumpamaan yang kawan saya beri. Kereta api, kekasih, kereta api, kekeasih.

Cuba lihat antara kedua-dua ini - kereta api & kekasih.

Apa yang kamu bayangkan?

No comments:

Post a Comment

Pergilah, Kekasih Hati Kami!

Allahuakbar! Demikian ketika kami mendengar khabar Bella ditidurkan selepas mengalami kesukaran bernafas minggu lalu. Namun begitu, ibunya b...